به گزارش مشرق، علی محمد نوریان قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی اظهار کرد: هواپیماهایی که بنا به شرایط تحریم اجازه ورود به کشور را دارند از نوع اروپایی و بیشتر ایرباس هستند. بخشهایی هم از تولیدات برزیل بوده که تا قبل از پایان سال بخشی از آن وارد میشود.
وی درباره مجوز پرواز هواپیماهای یک نفره تصریح کرد: برای اجازه پروازهواپیماهای شخصی مشکل قانونی نداریم اما این کار نیاز به یک سری تمهیدات فنی دارد که این نوع هواپیماها بتوانند به راحتی پارک و به جاهایی که میخواهند رفت و آمد کنند؛ بنابراین باید شرایط و تمهیدات لازم برای این کار فراهم شود که در حال انجام آن هستیم.
نوریان ادامه داد: بخشی از هواپیماهای شخصی برای استفادههای آموزشی است مثل هواپیماهای آموزشی دو نفره و بخشی نیز مثل ماشین مورد استفادههای شخصی قرار میگیرد که برای این موارد برنامهریزیهای لازم صورت گرفته است.
قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی ادامه داد: یکی از اهدافی که در صنعت هواپیمایی ترغیب میکنیم توسعه فرهنگ استفاده و شناسایی استعدادها و نیروها در این زمینه است، همچون هواپیمای گلایدر و چتربازی که مردم به آن علاقهمند هستند.
وی درباره مجوز پرواز هواپیماهای یک نفره تصریح کرد: برای اجازه پروازهواپیماهای شخصی مشکل قانونی نداریم اما این کار نیاز به یک سری تمهیدات فنی دارد که این نوع هواپیماها بتوانند به راحتی پارک و به جاهایی که میخواهند رفت و آمد کنند؛ بنابراین باید شرایط و تمهیدات لازم برای این کار فراهم شود که در حال انجام آن هستیم.
نوریان ادامه داد: بخشی از هواپیماهای شخصی برای استفادههای آموزشی است مثل هواپیماهای آموزشی دو نفره و بخشی نیز مثل ماشین مورد استفادههای شخصی قرار میگیرد که برای این موارد برنامهریزیهای لازم صورت گرفته است.
قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی ادامه داد: یکی از اهدافی که در صنعت هواپیمایی ترغیب میکنیم توسعه فرهنگ استفاده و شناسایی استعدادها و نیروها در این زمینه است، همچون هواپیمای گلایدر و چتربازی که مردم به آن علاقهمند هستند.